• Black Instagram Icon

© 2018 BY OUTOFOFFICEMATE

• OOOMATE

Hırvatistan Adaları ile Dalmaçya Kıyıları Turu

Hırvatistan adaları turuna Split’ten başlıyoruz. Aylardır süren araştırmalarımız sonucunda hangi ada da ne kadar kalacağımızı, hangi gemiye kaçta bineceğimizi ve limanlar arasında nasıl ulaşım sağlayacağımızı önceden planlamanın heyecanı içerisinde bizi Vis’e götürecek geminin kalkmasını bekliyoruz.

Hırvatistan adaları turu yapmak için tüm öğrendiklerimizi bu yazıya aktaracağım. Yazının sonunda bu turu yapmaya değer göreceğinizi düşünüyorum. Mükemmel tertemiz turkuaz bir deniz ile sevimli Ortaçağ’dan kalma ufak ada kasabaları sizi bekliyor. Türkiye’ye Yunanistan sonra yakın en güzel deniz rotalarından bir tanesi.

Hırvatistan Adaları Rotası ve Turu

Zagreb’te 1 gece, Vis adasında 3 gece, Hvar’da 1 gece, Mljet’te 1 gece ve Dubrovnik’te 1 gece kalarak turumuzu tamamladık. Hırvatistan’da tamamen planınıza uygun ada seçimlerinizi değiştirebilirsiniz. Bizim amacımız biraz deniz biraz kum biraz dinlenme biraz eğlenme ve doğanın içerisinde kaybolmak üzerine kurduğumuz için özellikle Vis ile Mljet’e vakit ayırdık. Kendimiz ek herhangi bir tura katılmadık. Getyourguide.com üzerinden dilerseniz günübirlikte turlar satın alabiliyorsunuz. Özellikle aklımızda kalan bir kaç yere tur almak isterdik, turumuzun detaylarında bu yerlere yer vereceğim.

Bizim Hırvatistan Adaları Turu Rotamız

Split’ten direkt olarak Jadrolinija gemisini kullanarak Vis adasına geçtik. Hatırlatmak fayda görüyorum gemi biletlerinizi internetten önceden almak ve planlamak bu tur için çok önemli. Adalar arasında ki turları düzenleyen en önemli iki firma Jadrolinija ile Krilo - Kapetan Luka. En uygun biletleri bu iki firmadan bulabiliyorsunuz. Enterasan bir şekilde bazı günler bazı rotalar çalışmazken, birbirine yakın adalarda seferler düzenlenmiyebiliyor. Bu noktada adalar arası çalışan ufak tekne turları devreye giriyor ama tabii fiyatlar yükseliyor.

Vis’in Komiza kasabasında denize sıfır bir yerde 3 gece konakladıktan sonra özel bir tekneyle birlikte Hvar’a geçtik. Geçerken Pakleni adalarına bir gün özel bir teknikle dönmemiz gerektirdiği konusunda hem fikir kaldı. Hvar’da biraz hareketli biraz daha gençlerle birlikte 1 gece geçirdikten sonra Kapeten Luka ile Mljet adasına geçtik. Mljet adasında ki amacımız tamamen yoğun geçen bir tatilin sonunda doğa ile birlikteliğimizi en üst seviyeye çıkarmaktı. Burada bir gece daha kaldıktan sonra tekrar Kapetan Luka ile Dubrovnik’e yani son kalacağımız yere ulaştık.

Sadece Hırvatistan turu yapmayı düşünüyorsanız Zagreb'e uçak bileti alıp, Dubrovnik dönüş alabilirsiniz. Biz Budapeşte'den indiğimiz için Budapeşte gidiş, Dubrovnik dönüş aldık.

Hırvatistan'da Gezdiğimiz Adalar ve Bilgileri

VİS ADASI

Biraz güneş biraz uyku ve biraz deniz tek dileğimiz buydu. Özellikle denize 0 kaldığımız Airbnb evi ve hemen önünde yer mini iskelede ki salaş bar. Her gece iskeleye oturarak Dünya’nın farklı yerlerinden gelmiş bize benzeyen gençlerle içilen içkiler, Komiza kasabasının merkezinden alınan pizza kokularıyla denizin havasının birbirine karıştığı enfes bir yer. Bu evde kalmasanız bile bir gece Biçe Bar’a gitmenizi öneririz. Bar nerde gibi bir yanılgıya düşeceğinizden eminim. Ancak, biranızı alın iskelede gördüğünüz boş bir yere kendiniz atın ve kendinizi gizli mi gizli bu barda bulacaksınız. Airbnb evimize buradan ulaşabilirsiniz. Bar bu evin hemen yanında.

3 gecemizi burada geçirdiğimize kesinlikle değdi. Kiraladığımız scooter ile adanın en önemli plajlarını altına üstüne getirdik.

Peki gezilecek yerler nereleri?

En güzel plajından ve yerinden başlamak istiyoruz. Stiniva beach. Kayalıklar arasında yer alan bu plaj adeta size Phuket’te ki yerleri hatırlatacak. Ulaşırken de taş toprak bir yoldan geçerek geliceksiniz. Ardından aşağı doğru inmeye başlıyorsunuz. Eğer trekking sevmiyorsanız bir tekne kiralayıp buraya gelebilirsiniz. Trekking’i tercih ederseniz spor ayakkabınızı yanınızda getirmenizi öneriyoruz. Ayrıca buraya erken saatlerde gelmek çok önemli. Böylece daha tenha ve güneşi en güzel yerinde yakalayabiliyorsunuz. Güzel tarafıysa aşağıda ufak bir bar yer alıyor. Burada yemek ve içecek alabilirsiniz. Biraz şanslıysanız plajın önüne çeken teknelerden bir tanesinden ünlü bir kişi plajınızı ziyarete gelebilir.

Smokova beach hayatımızda gittiğimiz en bakir, ulaşımı ilginç, kumu en güzel süper bir denizdi diyebiliriz. Ulaşımı için kuma yaklaştığınızda scooter’ınızı veya aracınızı bırakıp yürümeye başlamanızla başlıyor. Yaklaşık olarak 20 dakika gibi yürüdükten sonra sizi inanılmaz bir deniz karşılıyor. Biz oraya ulaştığımızda sadece 3 adet grup insan vardı. Denizin ötesinde bir tane yat bekliyordu. Burada oldukça fazla vakit geçirdik. Gitmenizi kesinlikle öneriyoruz.

Smokova Beach denizi çok eğlenceli

Taşlı bir plaj ve biraz kalabalık seviyorsanız Srebrna’ya gidebilirsiniz. Açıkcası bizim pek fazla hoşumuza gitmedi yol ayrımında yer alan hemen solundaki yere hemen geçtik. Böylece hem karnımızı doyurduk hem de daha az kalabalık denizin tadını çıkardık.

Günü batırmak ve bir kaç bir şey içmek için hatta akşam yemeği için önereceğimiz en güzel yer kesinlikle Fort George olacaktır. Doğanın içerisinde yer alan bu eski kale içerisinde birbirinden güzel masalar, tasarım ve fotoğraf alanları bulunuyor. Biz gittiğimizde İtalyan bir çiftin düğünü için hazırlıklar vardı. Ardından gelen eğlenceli grup ile ortam oldukça neşelendi.

Son uğradığımız beach Pritiscína oldu. İtalyan kasabalarında yer alan beach'leri hatırlatan burasının da denizi oldukça güzel. Kayalıkların tepesinden biraz aksiyon alarak denize atlayabilirsiniz. Ulaşımı biraz zor özellikle altınızda scooter varsa gerisi kolay. Scooter'i direkt olarak denizin kenarına bırakabiliyorsunuz. Yol üzerinde şans eseri keşfettiğimiz Aerodrom'da durup, Vis şaraplarının tadına bakabilirsiniz.

Milna beach bir diğer uğradığımız beach oldu. Kasaba içerisinde yer alan en güzel beach’lerden birisi burasıydı diyebiliriz. Daha kalabalık ve turistik olmasına rağmen pit stop için uygun.

Vis’te yer alan tüm beach’lerin denizine bayıldığımızı söyleyelim. Bunlar dışında gidebileceğiniz ancak bizim gitmediğimiz diğer beach’ler Beach gusarica ve Velo zalo beach.

Yemek için notlarımız içerisinde Karijola pizza, Roki’s şarap restaurant, konabo bako ve Lola konoba bulunuyor. Bar olarak ise Bejbi bar, Fort george, Biçe bar ve Lambik bar bulunuyor. Bakery için ise Slastirnika’yı deneyebilirsiniz.

Gemiler genellikle Vis town’a yanaşıyor. O nedenle Komiza’ya gitmek için gemiden iner inmez sizi bekleyen otobüse binebilirsiniz. Otobüs bileti önceden almanıza gerek yok. Genellikle gemi saatlerinden 10 - 15 dakika önce ve sonra kalkıyor. O nedenle kaçırmanız neredeyse imkansız. Sabah saatlerinde otobüsümüze binerek Hvar’a gidecek tur için anlaştığımız turun gemisinin kalkacağı yere gidiyoruz.

HVAR ADASI

Muhteşem sürat botuyla birlikte Pekleni adasının manzarası ve güneş doğumuyla birlikte Hvar’a yaklaşıyoruz. Hvar kendisini uzaktan hemen belli ediyor. Gençler, heyecan ve adrenalin dolu bir ada Hvar. Son yıllarda özellikle oldukça gençlerin eğlenmesi için popüler olmuş bir ada. Venediklerin izlerini ada da geçirdiğiniz vakit boyunca hissediyorsunuz.

Burada kalacağımız günübirlik ufak otelimize doğru gidiyoruz. Apartments Nikola Stipišić’i tercih ettik kalmak için. Kaldığımızı yeri oldukça beğendik ancak biraz valizlerle tepe yukarı çıktığımız için zorlandık. Limana yakın kalacak bir yer bulmanız önemli. Hvar’da sahil sahil gezemedik çünkü motor kiralamak yerine şehir içerisine yakın yerleri gezmeye ve beach club’a gitmeye karar verdik. İyi ki öyle yapmışız dedik çünkü Vis’te yeteri kadar secret beach keşfetmiştik.

Hvar’ın en çok dikkat çeken kasabaları Hvar town, Stari grad, Sveta Nedilja, Milna ve Jelsa. Özellikle Stari Grad fotoğraf çekmeyi severler için görülmesi gereken bir yer. Tarihi milattan önce 384’te ki Yunanlılara kadar dayanıyor.

Hvar town'da sokak araları oldukça sevimli

Çeşme’ye gidenler bilir, Aya Yorgi’nin sunset party’leri gibi olmasada ufağı Hula Hula Beach Club’da oluyor. Biz tercihimizi buradan yana kullandık ve oldukça eğlendik. Carpe diem bir diğer adını duyduğumuz beach party arayanlar için gidebilecekleri mekan olduğunu söyleyelim.

Denize doyduğumuz için deniz hevesimizi sadece Pokonji Dol Beach’de giderdik. Hvar Town'a en yakın denize girebileceğiniz en güzel yer burası. Oldukça tıklık tıklım olduğunu hatırlatalım. Hiç yoktan iyidir.

Hvar’da ayrıca kendi botunuzu kendiniz kiralayabiliyorsunuz. Buradan detayları öğrenebilirsiniz. Ayrıca eski vosvos dediğimiz kaplumbağaları da kiralayabiliyorsunuz yaklaşık 40 euro. Göz atmak isterseniz buraya alalım sizleri ama geri gelmeyi unutmayın.

Hvar’in en çok beğendiğimiz beach’leri şu şekilde: Piscena beach, Beach Calamaro, Beach Dubovica, Beach Lucisca ve Beach Robinson. Tabii bunları ziyaret edemedik ama tek tek tüm beach'leri araştırmıştık. O nedenle isterseniz faydalanın buyrun.

Lokal şarap almak isterseniz yani ada da yetişen üzümlerden Plavac Mali veya Bogdanusa’yi tercih edebilirsiniz. Eğer nudist olmaktan çekinmiyorsanız adanın en güzel plajlarından Beach Mekicevica’yı kaçırmayın. Denizi en güzel yerlerden birisi. Yemek için Konobo menego ve Nonica Patisseria’yı önerebiliriz. Kahve için Kava’yı deneyebilirsiniz. Ayrıca Hvar Town içerisinde bir çok tatlı coffee shop bulabilirsiniz.

MLJET ADASI

Sabah yeniden erken saatlerde kalkarak Kapeten Luka firmasının gemisiyle birlikte yola çıkarak Hvar Town limanından Mljet için yola çıktık. Valizleriniz bu gemilerde problem olmuyor, genellikle bırakacağınız yerler mevcut.

Mljet’e gelme nedenimiz tamamen Mljet National Park içindi. Sadece yeşil ve maviden oluşan bu parkın içerisinde bir gece kalmak için adaya geldik. Gördüğümüz en güzel adalardan birine adım attık. Bize biraz Göcek’i hatırlattı. Bizim gibi National Park içerisinde kalmak isterseniz iki güzel kasaba bulunuyor. Bunlar Pomena ve Polace. Biz Polace’de kalmayı tercih ettik. Gemiden iner inmez bir servis sizi alıyor ve kalacağınız otele sizi bırakıyor. Biz Booking üzerinden Apartments Nodilo’yu tuttuk. Sabah inanılmaz bir manzaraya uyandığınız söyleyelim.

Mljet ayrıca daha uzak ve daha bilinen bir ada olduğu için doğası en güzel adalardan biri olduğunu söyleyelim.

Otelimize yerleştikten sonra ufak ama tatlı Polace’nin merkezine indik ve buradan National Park için kalkan shuttle’a bindik. Biletinizi burdan alınca Shuttle ücretsiz oluyor. Shuttle’a binmezseniz biletleri nerede kontrol ediyorlar anlamadık ama riske girmek isterseniz buyrun fırsatı. Bilet yaklaşık 16 euro. Shuttle’ın bizi bıraktığı yerden bisikletlerimizi kiralayıp, national park içerisinde ki rotayı takip ettik. Göl ile deniz karışımı park içerisinde denize ara ara girebiliyorsunuz. Ayrıca doğanın içerisinden suya açılan ilginç secret girebileceğiniz yerler sizi bekliyor. Önerimiz deniz ayakkabınız olması yönünde.

National Park içerisinde yer alan bir köprü altından iki Malo Jezero ile Veliko Jezero ile birbirine bağlayan su akışının olduğu bir yer buluyorsunuz. Buradan öteki tarafa doğru kendinizi suyun akışına bırakıp eğlenebilirsiniz. Biz tabii ki bu fırsatı kaçırmadık. Günün tamamladıktan sonra Polace içerisinde yer alan restoranların birine oturup, yorgunluğumuzu üzerimizden attık. Veliko Jezero içerisinde bulunan kiliseye yüzerek veya tekneyle ziyaret edebilirsiniz. Deniz terliğinizi giymeyi unutmayın, yengeçler parmağınızı kapmasın.

National park dışına çıkmak isterseniz diğer gidebileceğiniz ada içerisinde ki yerleri buraya bırakalım. Saplunara beach, Blace beach, Sutmiholjska ve Okuklje.

Sabah erken saatlerde Pomena üzerinden Kapeten Luka’ya binerek son durağımız olan Dubrovnik’e doğru yola çıktık. Dubrvonik yazısı yakında!

Bizim gittiğimiz adalar ile ilgili ayrıntıları paylaştık ve şimdi gitmenizi önerebileceğim diğer adaları sıralamak istiyorum. Bizim rotamız birbirine bağlı ve amacımız doğrultusunda oldukça keyifli gerçekleşti ama daha fazla eğlence daha ünlü ve hareketli yerler isterseniz belki diğer adaları tercih edebilirsiniz.

BRAC

Biz Brac adasına fazla turistik olduğunu düşünerek uğramadık. Brac adasının en ünlü plajı Zlatni Rat. Plajlar bakımından diğer adalara nazaran daha az ilgimizi çekti. Listemizde yer alan uğramak istediğimiz bir diğer yeri Milna Town’idi. Ayrıca Supetar ve Bol diğer görülebilecek kasabalar. Brac adasını diğer adalardan ayıran en önemli özelliği plajları ve kıyıları diğer adalar kadar ünlü olmadığı için daha az yat olduğu. Yani daha az ünlü daha az politikacı içeriyor.

KORCULA

Korcula adası özellikle geçmişiyle birlikte ve koruduğu geçmişi yaşatan kasabalarıyla birlikte ön plana çıkıyor. Bir inanışa göre Marco Polo bu ada da dünya’ya gelmiş. Doğruluğu tartışılan bu bilgiyle birlikte yaş ortalamasının burada daha yüksek olduğunu düşünerek Korcula adası pas geçtiğimiz bir diğer ada oldu. Diğer adaları görmek daha çok istedik ama tercih yapmak gerekiyor. Araştırmalarımız sonucunda Hırvatistan’da ki en iyi şarabın burada olduğunu duymuştuk. Ayrıca uğramayı düşünürseniz Proizd beach, Beach Luka, Massimo Coctail Bar ve Boogie Jungle Night club gidebileceğiniz yerler olarak ön plana çıkıyor.

ELAPHITI ADALARI

Özellikle Dubrovnik’e yakın olmasıyla ön plana çıkıyor Elaphiti adaları. Elaphiti adaları toplamda 13 irili ufaklı adaların toplamı olarak biliniyor. Turunuza Güney’den başlarsanız ve özellikle özel tekne turu yapıyorsanız Elaphiti Adaları’na uğramayı tercih edebilirsiniz. Bizim uğramayadığımız adalardan bir tanesi oldu. Yemek için Koločep'i ziyaret edebilirsiniz, Roma kalıntırıyla ünlenmiş Šipan'a uğrayabilirsiniz, ardından geniş kumlu plajlarıyla ünlenmiş Lopud adasına en son turunuzla uğrayabilirsiniz.

LOKRUM ADASI

Dubrovnik’in hemen karşısında yer alan bu adayı ziyaret etmedik. Oldukça ufak olmasının yanında, özellikle kayaking ve kano yapmak isteyenler için buraya turlar düzenleniyor. Açıkcası Dubrovnik’te bir kaç günden fazla kalıyorsanız Dubrovnik’ten kalkan kano turlarıyla bu adayı ziyaret edebilirsiniz. Dubrovnik’ten görünen sadece yeşillerle kaplı bu ufacık adayı vaktiniz varsa görmeden geçmeyin.

PAKLENİ ADALARI

Vis ile Hvar’ın arasında yer alan Pakleni Adalarını teknemiz olduğunda “I think I should buy a boat” kafasına girdiğimizde gezmeye karar verdik. Bana soracak olursanız Hırvatistan’ın takım adaları içerisinde en güzel koylara ve en güzel denize sahip olabileceğini düşündüğüm ada Pakleni adaları. En ünlü olanıysa Klement adası. Burada neredeyse yerleşim yeri bulunmuyor tamamen teknelerin gelip gitmesi üzerine kurulu. Hvar’a oldukça yakın olduğu için buradan Boat Tour Joan adlı turla birlikte günü birlik bir ziyaret gerçekleştirebilirsiniz. En uygun maliyetli tur bu gibi gözüküyor. Hvar’ın hemen merkezinden erken saatlerde kalkıyor tekne, yaklaşık 30 kişi ile başlıyorsunuz Pakleni adalarını gezmeye. Zdrilica adlı tur ile Hvar adasından buraya kano yaparak gelebilirsiniz.

BUDIKOVAC (BLUE LAGOON)

Vis’i o kadar çok beğendik ki Vis’e oldukça yakın olan Budikovac adaları ve Blue Lagoon turuna bi türlü katılamadık. Ayrıca Komiza’da kaldığımız için, adanın öteki tarafında kaldığı için biraz gitmemiz zor geldi. Vaktiniz varsa buraya günü birlik bir tur alabilirsiniz. Dilerseniz Bisevo adası turuyla birleştirip mavi mağarayı ziyaret edebilirsiniz. Mavi mağarayı ziyaret etmekten yerli halk ile konuştuktan vazgeçtik. Açıkcası oldukça turistik bir yer olmuş ve bazı şirketler hızlı hızlı turistleri getir götür yapıyorlarmış. Mağara girişinde ekstra ücret ödemeniz gerekiyormuş ve fazla vakit geçiremiyormussunuz. Ayrıca erken kalkmanızın gerekliliğide cabası.

Hırvatistan adalar turumuzu bu şekilde tamamladık. Sorularınız olursa lütfen bizlerle iletişime geçin. İyi tatiller dileriz şimdiden. Biletlerini önceden almayı unutmayın. :) Split'te gezilecek yerleri merak ederseniz buraya, Zagreb'de gezilecek yerleri merak ederseniz tık tık.