• Black Instagram Icon
  • Black Google+ Icon

© 2018 BY OUTOFOFFICEMATE

• OOOMATE

Saroz Gökçetepe Orman Kampı (İlk Kamp Deneyimi)

İlk kampımıza çıkacağımız için oldukça heyacanlıydık. 2 çift olarak gideceğimiz kampımız için A planımız Istanbul'a yaklaşık 2 saat 45 dakika uzaklıkta yer alan Uçmakdere Kamp Bölgesiydi. B planımız ise Saroz Gökçetepe Orman Kampı veya Tabiat parkında kamp yapmaktı.

İlk kampımız olduğu için eşya olayını sanırım biraz abartmıştık! Soğuk olursa diye bir battaniye, sıcak olursa diye ince bir örtü derken tek aracın bagajını bizim eşyalarımız doldurmuştu bile! Bu durumda nasıl tek araca sığacağımızı düşünürken, buluştuğumuzda arkadaşlarımızın aracını da full görünce tek arabayla gitmenin mucize olduğunu düşündük.

Saroz Körfezi Gökçetepe Orman Kampı

Kampçılık 101: Gereksiz olan eşyaları yanınıza almamaya çalışın. Gitmeden gündüz ve akşam hava durumunu kontrol edin, yaz olmasına rağmen uzun kollu bir kapşonlu mutlaka yanınızda bulundurun. Uyku tulumunuz varsa yatarken sorun yaşamazsınız.

Saat 08:00 olduğunda Uçmakdere Kamp Bölgesi için bir şekilde tek araca eşyalarımızı sığdırmayı başararak, yola çıktık.

Kampçılık 101: Yanınıza kişi başına düşecek ortalama 4.5 litre su bulundurun (3'er adet 1.5 litrelik sulardan). Bir adet 5 litreyi ise aracınızda yedek olarak bırakın.

Uçmakdere Kamp Bölgesi (A Planı)

Rahat bir yolculuk sonucunda büyük bir heyacanla belirlediğimiz alana doğru hafif toprak ve taşlı bir yoldan inmeye başladık. İndikçe hayallerimiz artıyor, kalplerimiz daha hızlı atıyordu.

Ta ki tamamen aşağı inene kadar!

Burada kamp yapacak uygun bir alan sağa sola gitmemize rağmen yoktu! Gördüğümüz grup çadır fotoğraf alanını görünce tam anlamıyla şoka uğradık! Güneşli bir hava vardı ve kampımızı kurabileceğimi sahile yakın ağaç altı bir alan yoktu!

Kararımızı verdik. Uçmakdere Kamp Bölgesini en hızlı şekilde terk edip, fazla geç olmadan B planımız olan Saroz Gökçetepe Tabiat Parkı'na doğru yola çıkmalıydık.

Sonradan iyi ki de bu kararı almışız dedik!

Uçmakdere kamp bölgesini fazla kötülemek istemiyoruz; ancak, yamaç paraşütü için burada değilseniz ve grup olarak gelmediyseniz burada kamp yapmak yerine Saroz'a doğru devam etmenizi öneriyoruz. En azından daha güzel bir denize girersiniz.

Kampçılık 101: Kampınızı mutlaka bir ağaç altına ve gölgeliğe doğru kurmaya özen gösterin. Aksi taktirde güneş altında sabah perişan olabilirsiniz.

Yaklaşık olarak 2 saat daha yol yaparak, Saat 12:15 olduğunda kendimizi biraz ümit biraz endişeyle Gökçetepe Tabiat Parkı'nın giriş kapısının önünde bulduk. En başında beri duyduğumuz tabiat parkına gitmeyin, fazla çoluk-çocuk ve günü birlikçi aileler olacağı yönünde olduğu için içimizden bir his giriş yapmamamızı söylüyordu. Hislerimize güvendik.

Ardından kamp yaptığımız yerde, tabiat parkına giriş yapmayarak ne kadar doğru karar verdiğimizi anlamış olduk.

Gökçetepe Ormanı Sahili

Kampçılık 101: Eğer bir çadır içerisinde 2 kişi kalmayı düşünüyorsanız, 3 kişilik kamp tercih edin. Böylece daha rahat konaklarsınız, fazla eşyalarınızı ve çantanızı içeride tutabilirsiniz. Tek kişi kalmayı düşünüyorsanız, önerimiz iki kişilik çadır almanız.

Gökçetepe tabiat parkı girişini solumuza alarak yan yoldan devam ettik ve daha izole ücretsiz bir kamp alanı için yolumuza devam ettik. Gittikçe gittik ve sonunda Gökçetepe Tabiat Parkının parsellediği alanı tamamladık. Ardından biz nereye gidiyoruz diye düşünürken, yol kenarında park etmiş araçları farkettik. Ne var diye uzandığımızda kamp yapacağımız yerin, burada olacağını hepimiz birbirimize söylemeden karar vermiştik bile! Bir kaç ilerleme ve her gittiğimizde daha güzel bulduğumuz için bir kaç dur-kalktan sonra kamp yapacağımız yeri bulduk!

Saroz Körfezi Gökçetepe Orman Kampı Bölgesi (B Planı)

Eşyalarımızı araçlarımızdan taşıdıktan sonra, çadırımızı kurduk ve ayağımızın tozuyla eşyalarımızı alarak sahile indik. Sahil taş olmasına rağmen, denizin güzelliği karşısında dilimiz tutuldu. Denizin bu kadar güzel olmasının bir sebebi olmalıydı ve sonra öğrendik ki Saroz Körfezi'nin denizi Dünya'nın sayılı kendini temizleyebilme özelliğine sahip denizlerden birisiymiş. Haliyle önünüze tertemiz ve şeffaf bir deniz çıkıyor!

Bizim önerimiz deniz için deniz terliği giymeniz, deniz o kadar temiz ki deniz kestaneleri de anladığımız kadarıyla keyfini çıkarıyor.

Biraz serinledikten sonra yukarı çıkıp çalı çırpı topladık ve düşmüş bir ağaç gövdesi bularak gece için sahilde yakacağımız ateş için odun kestik. Kahvelerimizi yudumladıktan sonra tekrar serinlemek için sahile attık kendimizi.

Berrak, Temiz ve Dalgasız Bir Deniz

Güneş batmaya yakındı, o nedenle yemek masamızı sahilde kurmaya karar verdik. Güzel bir sofra hazırladıktan sonra getirdiğimiz etleri pişirdik ve yemeğe koyulduk. Bugüne kadar yediğimiz belki de ortamından dolayı tadı en lezzetli gelen köftelerimizi bu kampta yediğimizi söyleyebiliriz.

Yakamoz eşliğinde güneşi batırdık ve 22:00 gibi kamp ateşimizi üzerinde oturduğumuz kütüğün hemen önünde tekrar yaktık. Etrafta yer alan kitle küçük istisnalar dışında bizim gibi olduğu için oldukça rahat ve sessiz bir akşam geçirdik. Herkesin müziği kendine yetecek kadar açıktı, etrafta sazlı sözlü türkülü bir kitle bulunmuyordu. Kamp ateşi müziğimizi açtık ve ateşlerin çıtırtısı arasında yaklaşık 3 saat keyifli vakit geçirdik. Bu saatlerin kampın en keyifli saatleri olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

Kampın En Keyifli Anı

Yatmak için yukarı çıktığımızda oldukça güvende olduğumuzu tek problemin hafif aşağı doğru olan eğimin olduğunu farkettik. Yattığımız yer tamamen düz olmadığı için yatışımızda aşağı doğru kayma riskimiz bulunuyordu. Bu nedenle kamp çadırımızda yer alan yer çakılarını oldukça sert biçimde geçirdik. Rüzgar hafif esiyordu ve sineklerden eser yoktu.

Çadıra girdik ve sabah 08:00'a kadar neredeyse kesintisiz uyku çektik.

Sabah uyandığımızda ise kuş sesleri ve denizin sahile vuran dalgaları arasında çadırımızın önünü açtık. Renklerin ahengi o kadar güzeldi ki yerimizden ayrılmadan yarım saat etrafı izledik.

Keyfi Biraz Abartınca Biz

Sabah kahvaltısı için sahil güneş alıyordu. O nedenle çadırımızın yanında ateş yakmaya ve sofrayı burada kurmaya verdik. Bu nedenle dünden kalma bir kaç çalı çırpıyı kullanarak, getirdiğimiz sucukları yapmayı, yumurtaları ise Nurgaz üzerinde kırmaya başladık. Herkes bir işle ilgileniyor, herkes biran önce kahvaltı keyfine başlamak için sabırsızlanıyordu!

Kampçılık 101: Mangal ve kömür götürmenize kampta gerek yok. Ya nurgaz ya da kamp ateşinde yemeklerinizi yapabilirsiniz. Garanti olması açısında çıra getirebilirsiniz.

Kampçılık 101: Ateşi söndürmenin en kolay yolu üzerine toprak atmanız.

Kahvaltımızı tamamlayıp ufak bir dinlenmeden sonra eşyalarımızı toplamaya başladık. Etrafta çöp atacak yer olmadığı için çöplerimizi de arabaya bizimle aldık.

Kamu Spotu: Başkalarının çöp attığı noktalara biz de onlar gibi çöpümüzü bırakmadık. Doğayı seviyorsanız, ona saygı duymanız gerekiyor. Herkesin yapıyor diye, sizin de yapmanız gerekmiyor. Mutlaka çöplerinizi size en yakın konteynırı buluncaya kadar yanınızda taşıyın.

Saroz Körfezi Gökçetepe Ormanı çadır alanı değerlendirmemizi ve maceramızı tamamlarken. Genel olarak ilk kampımız olmasına rağmen oldukça güzel vakit geçirdik. Kitle bir grup dışında gayet olumlu, çiftler için uygun, doğası ve denizi mükemmel bir alanda kamp yapma fırsatı bulduk.

Saroz Körfezi Gökçetepe Ormanı Kampı Puanlaması:

Kamp Ustalık Derecesi: Başlangıç Seviyesi

Önerilen Gidiş Ayı: Yaz Ayları

İklim: Sıcak olmasına rağmen deniz sayesinde sıcaklık fazla rahatsız etmiyor. Nem oranı düşük, sinek sayısı az, geceleri hafif serin. 100/100

Vahşi Hayvan: Hiç bir vahşi hayvana denk gelmedik, ses duymadık 100/100

Kamp Kitlesi ve Ortam: Bir grup dışında rahat, temiz, genç ve güvenli kitle. Genellikle çiftler bulunuyor 90/100

Temizlik: Alanı bulduğumuzda pisti, biz temizledik. Genel olarak etraf fazla pis değil. 85/100

Araca Ulaşım Mesafesi: Kamp yaptığınız alanın hemen önüne park ettik, ancak aşağı dik iniş olduğu için biraz zorlandık 90/100

Ücret Durumu: Ücretsiz :)

Yakacak Durumu: Ağaçlar olmasına rağmen kısıtlı. Düşmüş bir ağaç gövdesini bulduk ve testere yardımıyla kestik. Fazla trekking alanı da bulunmuyor. Yanınızda getirmenizi öneriyoruz. 60/100

Coğrafya Durumu: Hafif çim ve toprak. Alan eğimli. 80/100

Çiftler için Uygunluğu: Kesinlikle uygun. 100/100

Plaja Ulaşım: Yürüme mesafesi, serinlemek için mükemmel bir denize girebilirsiniz. 100/100